torsdag 16 oktober 2008

Windows Live Writer

Ah, detta är underbart!

Har precis lyckats synca bloggen tillsammans med Windows Live Writer, så nu skriver jag i ett “word” liknande program där jag lätt kan lägga till länkar och sånt. Ifs så gick det även på själva bloggen men här kan jag ju även skriva när man är “offline” och sedan bara synca upp och det är ju alltid trevligt.

Kan även ställa in publiceringsdatum om jag vill att det ska skickas någon speciell tidpunkt på dygn/vecka/månad osv.. Även detta finns på bloggen för er som inte vet om detta.

Det mest positiva med detta är nog trots allt att jag gillar Windows Live –produkterna.
Messenger, Writer, Mail och Internet Explorer är de jag använder mest, finns även photo gallery men den har jag inte fastnat helt än.

Nu hittade jag även var man skriver in kategorier i programmet, var rädd för att det inte skulle vara med. Men nu när det var där så är det inget negativt med att blogga via Writer. Perfekt för the man on the go. Även för tjejer med självklart.

Meningen med Writer är att man ska tillsammans med IE kunna högerklicka på en sida och välja “blogga om detta” och vipps så gör man snabbt ett inlägg om det man hittat.
Vi får se om det blir bra i framtiden…

Inga kommentarer: