onsdag 29 oktober 2008

En sågning och en hyllning.

Nu är jag igång igen, nu ska jag på och ta upp en sak som jag stör mig så fruktansvärt på, samt en sak som jag verkligen gillar bara för att jämna ut oddsen igen.

Först och främst så finns det inget värre än aftonbladet! Jag avskyr dem alla och allt de kommer i kontakt med. Länkar som verkar vara text tar sig till aftonbladet tv som folk som inte kan prata har fått jobb. Vad hände med folket som kunde prata och folk förstod? fick inte det jobbet för att chefen är döv?

Sen att deras förbaskade rubriker inte har något med själva inlägget att göra. Falsk marknadsföring skulle jag kalla det. "DIN DATOR KAN KAPAS NÄR SOM HELST" och sen när man läser texten så framgår det att datorn skulle kunna bli kapad om hackern har tillgång till din dator direkt och vissa omöjliga senarion visas upp. som när det sa att en MP3 fil kan ta över din dator genom att använda röststyrningen i Windows Vista. Ok detta behövs för att detta senariot ska fungera.
  1. Microfonen måste vara inställd.
  2. Microfonen får inte användas av dig redan.
  3. Röststyrningen måste vara påslagen på datorn.
  4. Röststyrningsläget måste vara aktiverad på själva röststyrningsprogrammet.
  5. du måste fått ner mp3 filen som styr din dator.
  6. Du måste ha högtalarna påslagna.
  7. Du måste starta mp3 filen som talar om för din dator vad den ska göra.

Att alla dessa saker händer samtidigt plus att du oftast sitter vid datorn då du har på högtalare och sånt schiet gör detta senariot helt omöjligt.

Snälla Aftonbladet skärp er!

Nu över till något mycket trevligare, kollade just på Serien Californication med David Ducovny i huvudrollen. Han är verkligen perfekt. Svart härlig humor som värmer mig ända in i själen. Första säsongen var helt underbar och slutade på ett sådant sätt så ingen visste om det skulle komma en fortsättning men nu 5 avsnitt in på andra säsongen borta i USA (eller på Showtime om du har den kanalen här). Helt underbart. Bättre än någonsin.

Den handlar om en författare vid namn Hank Moody. Han skriver "real life" berättelser med mycket sanningar som öppnar ögonen för folk eller nått sånt scheit, skit samma det orkar jag inte berätta. Men serien innehåller mycket snusk, mycket bröst och grovt språk. Allt en riktig serie behöver. Jag är trött på 13 års ålder på tv-serier. äntligen lite äkta vuxen serier.

Bättre än porrfilm.

/Ciao

Inga kommentarer: