torsdag 5 februari 2009

Bargh.. En Marginal..

Fan vad jag hatar folk... och saker med för den delen, tro inte allt alla materiella ting kommer undan. Neheni.

Vi kan ju börja med det materiella då.. Jag avskyr blogg.se , tänkte återuppliva min blogg där men upptäckte ganska fort att hela jäfla sajten sög. Hej vi har 9st olika mallar som folk kan använda varav alla ser ut som facerape. dvs inte särkilt trevligt alls.

Nej panik fick jag och slängde mig genast över till denna bloggen igen för att kicka liv i denna. Denna känns skönare att skriva på och mysigare. Thats it, this is it. som de säger.

Så över till folkhatet.. och detta är något som uppmärksammas mycket i samhället, nämligen alla VD-löner. "uch på dem" nej..... Jag gillar att de har höga löner.
Vem fan har rätt att säga att de inte tjänar utefter vad deras uppgifter är.

DET är deras huvud som ryker om det går dåligt för företaget inte ditt, din lilla arbetsmyre-skit.
ok, ni är 100st på företaget, ni får 10k i månaden.
han är 1st på företaget, han får 200k i månaden.

Not fair? okej. hmm.

Era löner går på 100 x 10k = 1 mille.
Hans lön går på 1 x 200k = 200k

om han då skulle sänka sin lön med 50% och höja eran med 100%..

Era löner: 100 x 20k = 2mille.
Hans lön: 1 x 100k = 100k.

Det måste ni väl ändå fatta att en personslön gör inte så stor skillnad i företagsbudgeten.
Däremot om man höger arbetarlönerna så springer budgeten iväg nått kopiöst.

Sluta whajna och skaffa er ett VD jobb så får ni se hur mycket arbete det krävs från er, det är inte direkt så att chefen sitter och gör ingenting hela dagarna, han har inte en lugn stund från telefonsamtal och saker som måste fixas och planeras och allt.

De är värda pengarna. så låt de ha dem.

Inga kommentarer: