tisdag 10 februari 2009

Youtube, Nätmobbning och Bazoota...

Ja som ni ser i titeln på detta inlägget så är det vissa saker jag vill ta upp och jag hoppar på Youtube direkt.. JAG HATAR ER! eller tja, egentligen inte själva youtube gänget, tror inte det är deras fel att vissa musikbolag mm får spasmer och stänger ner folks ljud på deras filmer.
Fruktansvärt irreterande är det dock och jag har fått en video tystad för att jag hade va 1minut av Aretha Franklin - Think (Freedom) . Och filmen handlade om låten! utan låten så funkar inte filmen alls, så det är fett störande.. jag kommer lösa det hela genom att sjunga skiten själv, för det får man.
Fattar de inte att de bara skjuter sig själv i foten?! Alla kommer hata dem, och visste jag vilken musik de släpper så hade jag fan bojkottat dem. TJI PÅ DEM.

Till nästa ämne då... Nätmobbning, det är ju fräckt, speciellt mellan barn.. det jag stör mig mest är dock reklamen för "mot nätmobbning" för där säger de tex.. "bla bla du är så himla tjock..." och sen säger de "tänk om vi kunde höra vad barnen skriver till varandra på nätet" jag undrar bara.. ÄR DET INTE SVÅRT ATT HÖRA VAD FOLK SKRIVER?... eller har de ett speciallicerat tangentbord hemma som skriker ut bokstäverna när deras barn skriver. Ifs det finns ju Speech i windows om man skulle vara blind, men ändå.. är det inte lättare att läsa vad de skrivit istället?... jo, gör det.

Och vi slutar med Bazoota, om de nu stavar så... Det är en tjänst för att enkelt spara sina mobilkontakter över GSM nätet och det är så lätt säger de...
Men saken är att det är inte så himla svårt heller, vad sägs om att annvänd ett gammalt hederligt Papper? eller ännu bättre ett simpelt sync program. alla mobiler som köps har med sync program och har du inte fått med det så finns det många simpla att ladda ner, så istället för att betala, gör nått smart...

Eller köp dig en HTC mobil, bästa som finns och annvänd Windows Office och Active Sync från Microsoft, och vipps, never more problem... Så piss off.

/Staffan

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAhahaa äh skickar en till för säkerhets skull :P Ähhh

Anonym sa...

Hahaa tur att jag skrev igen de, andra 3 kom ite med ju :P ahaha, såg nu att ingen jag har kommenterat innan fanns, glömde visst den där ord grejjen

Unknown sa...

Jo ett hederligt papper är ju ok.

Ps. Är du född på stenåldern??? Hur fan kan du startat en blobb?

De heter basota.com

Mvh

/K