fredag 6 februari 2009

Pannkakor!

Åh idag när jag vaknade var jag helt sjukt sugen på pannkakor.
Så det ska jag fixa tänte jag och hoppade upp ur sängen och sprang in i köket, bara för att upptäcka att det höll på att lagas kykling.

Jahopp, det får bli pannkakor imorgon istället.

Har suttit och funderat lite över min livsstil med, det funkar inte riktigt som det är, här är några mål som ska uppfyllas via Staffan v.2009:

  • 6st böcker ska skrivas fram tills 2011. (2st trilogier)
  • Jag ska skaffa mig en tvättbräda bara för att sedan äta bort den... kanske.
  • Jag ska äta nyttigare och framförallt mindre micromat.
  • Jag ska lära mig att varje dag spola käften med Flux.

Inget helt omöjligt, det svåraste är helt klart att skriva böckerna.

Den första trilogin är Kriminalromaner á la beck stuk. Den andra handlar om datorspel. Vilket går snabbare att skriva för mig som är insatt, kriminalaren kommer nog ta lite längre tid, men det är även den man kommer tjäna mest på, antagligen.

Ett annat sidospår är att jag ska utvecklas inom jobbet, hur det går fram till 2o11 får vi se, då kanske jag är författare på heltid, hade inte det varit nått. :D

/el maco.

1 kommentar:

Anonym sa...

Asså nu har jag läst några inlägg o jag har nog skrattat åt det mesta, du kan verkligen skriva så lägg för sjutton inte ner planerna på att skriva böcker !

Hoppas allt är bra!! / Maria Simann